۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

باغستانی:

شش دستگاه خودروی مبارزه با ملخ به اردبیل واگذار می شود

شش دستگاه خودروی مبارزه با ملخ به اردبیل واگذار می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی از واگذاری شش دستگاه خودروی مخصوص مبارزه با ملخ به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش محمد علی باغستانی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این، برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مزارع شمال استان از اعتبارات ملی نیز در این زمینه مساعدت خواهد شد.

وی تجهیز امکانات و تخصیص اعتبارات را در راستای تقویت ناوگان مبارزه با ملخ این استان عنوان کرد و افزود: طی سال های اخیر گونه های مختلف ملخ با مهاجرت از کشور آذربایجان در دشت مغان بومی شده اند که اگر به موقع با آنها مبارزه نشود، خسارات سنگینی به مراتع و مزارع وارد می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این استان و در راستای مبارزه با هجوم ملخ ها، موفقیت اردبیل در کنترل این خسارت ها را قابل تحسین خواند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با توجه به خشکسالی و رشد سریع ملخ ها بموقع عملیات مبارزه خود را آغاز کرده و جزو اولین استان های کشور در دستیابی به این موفقیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این دیدار تاکید کرد که تا کنون بیش از 10 هزار هکتار از اراضی دشت مغان که کانون طغیان ملخ بومی از گونه های مراکشی، آسیایی و ایتالیائی است، کانون کوبی شده و پیش بینی می شود ضرف چند روز آینده این رقم به بیش از 26هزار هکتار برسد.

عدیل سروی متذکر شد: به دلیل وجود بحران خشکسالی امسال این ملخ ها در کمتر از چهار روز از پوره به حشره کامل تبدیل شده اند، بنابراین این سازمان نیز فعالیت های پیشگیری و مبارزه را زودتر آغاز کرده است.

کد خبر 2296328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha